Jumaat, 16 Disember 2011

~ sekeping hati milik saya/tentang lelaki & perempuan ~

Saya ada sekeping HATI
kadang-kadang dia sakit
kadang-kadang dia happy
kadang-kadang dia menangis
kadang-kadang dia marah... geram...
kadang-kadang dia terluka
walaupun dia tak berdarah
tapi peritnya hanya Tuhan je yg tahu
sebab saya cuma ada SEKEPING je hati
semuanya saya longgokkan kat dia
saya simpan semua rahsia saya kat dia
kesian dia
bila dia happy, bibir terus2 nk join sama
asyik tersenyum sepanjang masa
tapi bila dia sedih dan menangis
air mata langsung xnak back up dia
sebab otak kata.
"Relax hati!! air mata, jangan keluar.
duhai hati.. sabar.. sabar... kau mesti tabah"
kesian hati saya ni
saya selalu nak jaga hati orang lain
sampai saya terlupa hati sendiri
duhai hati, maafkan saya
saya dah cuba jaga awak baik-baik
tapi kadang-kadang saya gagal...
tak pe hati, betul kata otak...
awak kena tabah! saya tahu awak KUAT
ketabahan awak tu la yang buat saya LEBIH KUAT jugak!
SAYA SAYANG AWAK HATI....
 
 
Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani.

Lelaki yang cantik,adalah:-

1)Lelaki yang mampu mengalirkan airmata untuk ingatan
2)Lelaki yang sedia menerima segala teguran
3)Lelaki yang memberi madu,setelah menerima racun
4)Lelaki yang tenang dan lapang dada
5)Lelaki yang baik sangka
6)Lelaki yang tak pernah putus asa

Perempuan yang gagah,adalah:-

1)Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan
2)Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan
3)Perempuan yang tabah menangung kerinduan setelah ditinggalkan
4)Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.
Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:
Free Blog Templates